Welkom op de Elzenhoek

Op de Elzenhoek worden leerlingen écht gezien

Wij zijn een katholieke basisschool in de wijk De Leyens. Bij ons naar school gaan betekent goed onderwijs op een gezellige en sociale basisschool. Op de Elzenhoek mag iedereen zichzelf zijn en ontdekken leerlingen hun eigen unieke talenten. Wij zijn veel buiten, bijvoorbeeld in de wijktuin, om te leren in en van de natuur. We zijn samen één school en kennen elkaar.

Op de Elzenhoek gaan we voor GROEI: Gezamenlijkheid, Relatie, Ontwikkeling, Eigenaarschap en Identiteit. We willen onze leerlingen laten groeien op cognitief gebied én op het sociaal-emotionele vlak. Dat lukt alleen als je oog hebt voor elkaar. Op de Elzenhoek worden leerlingen écht gezien.

De Elzenhoek is al 40 jaar verbonden met de Zoetermeerse wijk De Leyens. Toen de schooldeuren op 2 februari 1978 voor het eerst opengingen was De Leyens nog een nieuwbouwwijk. Inmiddels is de school stevig verankerd in de wijk en brengen oud-leerlingen hun eigen kinderen hier naar school.